30 okt 2020
Att musik påverkar en känsla och upplevelse är känt för de flesta, men att musik påverkar hela hjärnan är inte känt för alla...
Läs mer
21 okt 2020
Redan innan våren stod retailbranschen inför stora utmaningar. När sedan coronakrisen slog till blev smällen ännu hårdare mot fysiska butiker..
2 juli 2020
Den gyllene regeln vad gäller hitlåtar brukar då vara: Don’t bore us, get to the chorus. Det är inte utan en anledning det kallas en sommarplåga.
2 juni 2020
Hur smakar doft eller vilken färg har din favorit låt? De oväntade associationerna emellan olika sinnen är något som kallas för synestesi – och är nyckel till en lyckad upplevelse!
19 maj 2020
Vi har nu tagit de första stegen in i det nya decenniet. Likt det mesta i livet, så vill vi i dela in musik i olika fack. Så hur kommer 2020 låta?
14 maj 2020
Forskning har visat att ju längre en besökare befinner sig i en butik, desto större chans att ett köp genomförs. När möjligheterna att göra enkla köp online blir allt fler så ställer det krav på butiker att erbjuda butiksupplevelser som gör att kunder besöker butiker och gör köp där.
Musik är i dagens samhälle mer av en regel än ett undantag. Var man än är kan man antingen höra populär låtar från högtalare eller få tillgång till dem själv i lurarna.
Doften av lavendel är kanske en av de mest ikoniska och historiska dofterna vi har. Det är ett säkert doftkort när man vill få en plats att dofta fräscht. Historiskt kommer namnet.
Ungefär 80% av den information som vår hjärna mottar är omedveten. Det betyder att informationen bearbetas utan att det bearbetas i hjärnans direkta medvetenhet.
Du är 12 år gammal och är ute och leker kurragömma med grannbarnen. Sommarvärmen dröjer sig kvar in på kvällen och plötsligt hör du det.
Den rekordhöga försäljningsvolymen på e-handeln under de senaste par åren förväntas fortsätta under 2019, enligt CoStar Group.
Färgföretaget Pantone har nyligen publicerat den omtalade color of the year 2019 och i år är det Living Coral som tar hem topplaceringen.
Att musiksätta sitt varumärke är ingen nyhet inom marknadsföringsbranschen och många har slipat på sin musikprofil länge.
Ja, detta dramatiska ord dyker upp i rubriker flera gånger i veckan. Och runt om i landet varslas anställda och butiker stänger eller flyttar försäljningen online.
Att arbeta med doft är ett effektivt marknadsföringsverktyg! Med Private label, eller på svenska Egna märkesvaror, förhöjs ert varumärke och gör att kunden skapar en positiv anknytning till just er.
Visste du att ljud stimulerar sinnen och skapar associationer? Ja, det visste du säkert! Men, visste du också att rätt ljudsättning, rätt musik för rätt miljö ökar butiksupplevelser och på så sätt också merförsäljning?
5 suveräna och snabba tips på hur kan öka försäljning i butik 2019 Hur ökar du försäljningen i din butik? Vad kan du göra idag för att öka din försäljning?
5 Knep för att ljussätta din butik 2019 för ökad lönsamhet. Något som direkt påverkar utseendet och upplevelsen i din butik är dess belysning.
Julmusik kännetecknas av melodier som liknar varandra, texter som upprepar samma ord och volym som är lite för hög. En färsk rapport från handelsanställdas förbund visar dessutom att julmusik faktiskt kan bli en arbetsmiljöfråga.
Kanske har du stört dig på att vissa butiker är som en labyrint så att det nästan är svårt att ta sig ut? Eller så har du märkt på dig att du helt enkelt alltid handlar mer än du tänkt så fort du besöker just den där butiken?
Så använder du sinnen för att höja kundupplevelsen och engagemanget. Det är få som har missat den digitalisering som pågår och hur allt fler retailbutiker blir tvungna att stänga ner för att e-handeln tar allt större plats och kan erbjuda lägre priser.
Musik väcker känslor och påverkar kunders köpbeteenden. Därför spelar butiksmiljön och musiken en stor roll (oftast på en omedveten nivå) gällande hur kunder upplever din butik och dess totala intryck.
Det lackar äntligen mot jul! Ljusstakar, julstjärnor och slingor har klätt fönster och balkonger sedan tidiga november. Julen är belysningens högtid och många tjuvstartar gärna med julens alla ljuskällor.
Med största sannolikhet har du en låt som alltid gör dig glad, en låt som påminner dig om ditt värsta hjärtekross eller en låt som får dig att ta ut sista krafterna på gymmet.
Det finns en detalj som många framgångsrika företag har gemensamt men som få konsumenter är medvetna om. Den detaljen är doft.
För att sinnesmarknadsföring ska bli så effektiv som den faktiskt kan vara måste ni först identifiera identiteten hos er verksamhet. Detta är viktigt för att sinnesintrycken ska förstärka er varumärkesstrategi och inte tvärtom.
I januari är det många som går i säljtankar och gör sin bostad visningsredo med allt vad det innebär. Många som ska sälja sin bostad får en lång lista av mäklaren över vad som bör fixas i hemmet för att intressenter ska bli just så intresserade som möjligt.
Vi upplever alla känslor genom våra sinnen. Genom att strategisk sammankoppla flera av dem ökar sannolikheten att kunden fångar upp den känsla ni vill förmedla och på så vis knyter an till just er.
Kontakta oss redan idag så hjälper vi dig med strategisk sinnesmarknadsföring.